Allemaal gek (of alleen ik).

Daar zijn we weer.
Ondertussen de Kleine fabriek toch wel succesvol afgesloten.
Een overdreven warme week in de Rai.

Volgens mij was ook de beurs een succes, dus wie heeft er nog iets te klagen.

Ook deze keer moesten we naast de gewone stands weer iets van de zogenaamde "specials" zien te maken.
In samenwerking met belichter Henk Post is dit ook zeker gelukt.
Mooi project, mooi afgesloten, mooi weer.
Tegelijkertijd een mooi afscheid van de grote Wensink, een bruiloft op een idyllisch plekje in Zwolle Zuid bij de Ijssel en een feest in een tent in twente.
Ook allemaal goed afgehandeld, blije opdrachtgevers en lachende klanten.
Yeah !! Thats life.

Ondertussen is er al weer veel gebeurd.
We zijn de voorbereidingen ingegaan van de Modefabriek, de grote broer van de kleine fabriek.
De Modefabriek is weer de toonaangevende beurs voor de "gewone" modewereld.
Alle segmenten komen hier voorbij.

Op de Modefabriek faciliteren wij als bedrijf zo'n 400 stands verdeeld over 7 hallen in de Rai.
Ik ben al zo'n 13 jaar betrokken bij deze beurs waar ik als Freelancer voor Techniq productions uit Amsterdam werkzaam was.

En wat is er in de voorbije jaren veel veranderd.
Niet allemaal geheel ten positieve moet ik eerlijk toegeven.
De gemoedelijkheid van de beginjaren, de vrijblijvendheid en onvoorzienbaarheid (is dat een woord) van de gehele klus.
Het is 2010, het gaat om geld, het gaat om een zogenaamde crisis, eigenlijk gaat het nergens meer om.
Het gaat om fictie.

Joep Vermeulen de toenmalige drijvende kracht achter Techniq is ondertussen niet meer betrokken bij deze beurs.
De originele lichtbedenker en ontwerper Peter Romkema, donders hoe zou het met hem gaan, is al langer uit het zicht verdwenen.
De startende ploeg freelancers van toen, zijn uitgewaaierd en ik ben overgebleven.

Ik heb een bedrijf opgericht dat dit aankan.
ik heb ook gezien en gevoeld hoe het allemaal veranderde.
Ik heb momenten gekend waarop ik me heb afgevraagd of dit het waard is.
Wanneer wint karakter het van geld.
Wanneer gaat het weer om mooie dingen maken.
Wanneer kan ik weer doen waar ik goed in ben, en wat is dat dan.

Hoe kan een grote collega in Amsterdam, eigenlijk in Brabant met een schuur in Amsterdam, beweren dat alles goedkoper kan terwijl onze hele branche aan de onderkant van de economie opereert.

Van de week berekend dat een man van mij bijna een week facturabel aan het werk moet zijn om 1 (lees één!!) uur van de factuur van ons ICT bedrijf te kunnen betalen.
Hoe kunnen een stel cowboys in vredesnaam beweren dat het nog goedkoper kan.
In welke wereld leven zij dan.
Dat is korte termijn denken, dat is geen visie, dat is dom.

En anders gaan ze toch gewoon failliet, wedden dat iemand ze daarna wel overneemt en doorstart.
Jammer dat een hoop andere bedrijven daar dan altijd de dupe van worden.
Zaken doen heet dat, gelukkig ben ik een ondernemer en hou ik van mijn vak.
Zaken doen doe ik tussendoor.

Maar goed we gaan maandag toch weer aan het werk met een ploeg van ruim 40 man en onze eigen kok.
Dat is toch wel cool.

Weet je wat ik graag zou willen, dat we allemaal eens een week lang niet zouden zeuren, maar vooral zouden lachen en enorm dankbaar zijn met wat we hebben.
Dan doe ik dat ook en hebben we een waanzinnige week.
Wedden ?

En dan... dan gaan we ons afvragen waarom we dat niet elke week doen, en dan gaan we ons dat voornemen.
En daarna gaan we naar huis en zijn we het weer vergeten.
Dan belt de volgende klant met een heel mooi project en een heel mooi budget, naar eigen zeggen, en dan ga je in gesprek.
En later blijkt toch weer dat ze dachten dat we debiel zijn en dit allemaal voor de hobby doen.
Zo jammer, een week niet geklaagd en dan dit.

Laten we nog een week niet klagen, en er dan achter komen dat we mensen zijn, en mensen hebben altijd commentaar, kunnen het altijd beter en hebben eigenlijk geen idee.

Akim, we hebben een mooi project, en dat kan nog veel mooier worden, daar zijn we allemaal van overtuigd.
Als jullie nou onder kostprijs meedoen, dan kunnen we starten en volgend jaar...

Ja, volgend jaar bleek afgelopen jaar niet zo rooskleurig en moeten we eens praten of we het niet net zoals vorig jaar kunnen doen.
Maar dit jaar was toch volgend jaar, of is dat pas volgend jaar.

Volgens mij zijn we allemaal gek, en ben jij de ergste (of was ik dat).

Reacties

  1. He Akim,

    Het is misschien wel de moeite waard om te bekijken of je niet moet overstappen op Google apps. Ook hier houd je je eigen mail domein etc dus gewoon Akim@bwefar etc. Verder kun je nog steeds met outlook werken als je wilt.

    Het is wellicht interessant om op een rij te zetten wat de service van je ICT bedrijf is en wat het kost en op basis daarvan te kijken of het zlefde service level ook te krijgen is via b.v. google en andere online diensten.

    http://www.google.com/apps/intl/nl/business/index.html

    Groeten,
    Tonok

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik was onder een verkeerde account ingelogd.
    Nu ben ik het echt.

    Ik ben vier weken geleden begonnen met google docs.
    Daarbij is het delen makkelijk maar verder helemaal niks.
    Ik heb het al enkele malen vervloekt wegens de traagheid van online werken.
    Daarnaast vond ik de snelheid van celeigenschappen en de mogelijkheden daarin te beperkt.
    ik gebruik het nu als vragenlijstje en openstaande taken lijst zodat anderen daar in kunnen.
    dat werkt.
    maar je moet niet snel willen werken.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Lieve Rob, Lieve Kitty, Lieve Stad

Een verjaardag zoals zo velen (Elfsteden roeimarathon 2023)

Sinterklaas