Vive La Revolution (collumn voor vakblad Stage & Theatre mei 2011)

Het is weer voorjaar.
De eerste bloempjes steken hun kopjes uit de grond.
De bomen worden weer groen en er beginnen weer voorzichtig ledematen zichtbaar te worden in het straatbeeld.

Volledig in lijn met de commerciële gedachte is ook de tijd aangebroken om nieuwe uitvindingen, armaturen etc. ten toon te stellen aan het grote publiek.
Een korte omschrijving van deze zin is de jaarlijks terugkerende Prolight & Sound.

Als rechtgeaarde belichter, technicus, ondernemer hoor je daar je gezicht te laten zien.
En dus donderdagochtend 6:00uur onderweg.
2 collega's mee op deze veel te lang durende rit.
Files, navigators, tussenstops en uiteindelijk de beurs.

Zoals altijd in Frankfurt, als altijd groot, als altijd veel te zien, als altijd verbazingwekkend mooi weer.

Twee dagen had ik uitgetrokken, twee dagen had ik ook nodig.
Geluidfabrikanten, importeurs, lichtfabrikanten, importeurs, uitvindingen, gadgets, ledverlichting,
Nieuwe dingen die nog niemand kent, oude dingen die nog niemand blijkt te kennen, nieuwe dingen die niemand wil kennen.
Alles heeft een plek. Ik heb dingen bekeken, gehoord, besproken en gedaan.
En toen waren de twee dagen bijna om.
Een van mijn laatste bezoeken was aan de stand van een Nederlandse leverancier, importeur, fabrikant uit het oosten van ons land.
Eens kijken of nog even langskomen de moeite waard was.

And let me tell you : IT WAS!
2 jaar geleden verbaasde ik me over de eerste LED moving head Spot en heb ze direct uit de stand gekocht. Dat komt soms voor.
Nu was het kleiner.
Rob de Bouwer heeft drie nieuwe dingen geconstrueerd.
Een kar, cool, handig, goed idee, gaat zeker werken, leuk.
Een beugel voor striparmaturen, wauw, slim, uitgedacht, ook cool, gaat ook werken, leuk.
En dan ook nog een klein dingetje.
De slide. Oké.

We spoelen enkele seconden terug.... De slide!!
Niks oké, niks cool, niks leuk.
Dit en ik denk echt niks anders verdient het predikaat het beste idee van nederland.
Dit betekent een revolutie in de bevestigingswereld.
Jarenlang hebben wij armaturen omgeschroefd, haak eraf, haak eraan.
Jarenlang heb ik getracht het spigot systeem verder door te voeren, te ontwikkelen en jarenlang liep ik vast.
nu lag hij daar, nu bestaat hij, nu is hij niet alleen bedacht, hij is ook doordacht.
Lampen, speakers, barren, Alles, alles, alles kun je voorzien van een slide-deel en alles, alles alles kun je er dan ook aan vast maken.

Na de uitvinding van de Trussbuster (niet te verwarren met de truss-butler) is dit echt een geniale zet.
En om dit te ontdekken, moest er een beurs gebouwd worden in enkele grote hallen in Duitsland, moest ik daar ook heen gaan, moest ik twee dagen kijken, lopen, praten, lopen, proberen, lopen, lopen en lopen.

Ik ben op.
Moe, Ik slide terug naar nederland.

Vive la revolution!!
Het was het waard.
Rob, bedankt.

- Posted using BlogPress from my iPad







Location:Fivel,Zwolle,Nederland

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lieve Rob, Lieve Kitty, Lieve Stad

Een verjaardag zoals zo velen (Elfsteden roeimarathon 2023)