Homo's toelaten bij Ajax-AZ

7 januari 2012, Laat ook homo's toe bij Ajaz-AZ was de kop van een artikel in de Stentor op pagina 26.

Bij de wedstrijd Ajax-AZ die overgespeeld moet worden heeft Ajax de KNVB gevraagd de wedstrijd met vrouwen en kinderen op de tribune te mogen spelen in plaats van zonder publiek. Gay.nl denk nu dat het goed idee is ook homo's toe te laten in de homofobe locatie die Arena Amsterdam heet.
Ik stel voor ook alle gehandicapten in Nederland, afgewezen asielzoekers, zwervers en alle andere minderheden in onze maatschappij toegang te verschaffen.
Want ook deze bevolkingsgroepen zijn denk ik niet debet aan de rellen in de stadia van onze volkssport nr. 1. Tenminste dat heb ik nooit op hun voorhoofd zien staan, evenals het woord Homo nooit prijkte op hun voorgevel. Of betekend dat niet dat er nooit homo's tussen staan.
De homofobe omgeving wordt volgens mij ingegeven door een enorm minderwaardigheidscompex dat bij een bepaalde groep mensen in onze samenleving blijkbaar continue opspeelt omdat er te weinig over ze gepraat word.
Ik heb in mijn veertig jarige leven veel en veel te weinig mensen in het voetbalstadion gezien die een kruis op hun jas droegen om aan te geven dat ze christen zijn of op hun knieen richting Mekka zien vallen om aan te tonen dat ze Moslim zijn.
En volgens mij betekend dat toch helemaal niet dat ze er niet zijn, het wordt alleen niet openlijk geuit, wat we volgens mij na 1945 ook niet meer zouden willen. Want we maken toch geen onderscheid meer.
En ga nou niet roepen dat je zo zielig bent als homo in de Arena, want volgens mij kun je daar gewoon rondlopen zonder dat iemand er last van heeft, en weet je wat? Ook zonder dat je er zelf last van hebt. Oh, je bedoelt dat je er in een roze tutu met heel veel make up, op hoge hakken en de bierbuik onder je navelshirt vandaan rond wilt rennen zonder dat iemand daar commentaar op geeft. Sorry, dan ben je geen homo, dan ben je gewoon niet wijs!

Akim Bwefar, (zelf ook minderheid, of...)
Zwolle

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Wolvejagtpad,Zwolle,Nederland

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lieve Rob, Lieve Kitty, Lieve Stad

Een verjaardag zoals zo velen (Elfsteden roeimarathon 2023)

Vive La Revolution (collumn voor vakblad Stage & Theatre mei 2011)