Attentie Cue2013 (column Stage & Theatre)

2012, tijd voor nieuwe dingen, tijd voor nieuwe plannen, tijd voor nieuwe tijden.

Na jaren veranderde zo ook de Vakbeurs Theatertechniek haar naam in Cue2012.
Ahoy Rotterdam was het decor voor de dertiende editie van deze vakbeurs.
Ik koos wederom voor een reis met de NS en begaf mij, volledig niet ter zaken doende maar wel leuk om te vermelden, als rasechte Ajacied naar het complex in Rotterdam Zuid.

Station Zuidplein uitlopend realiseer ik me dat mijn bagage bij het bestijgen van de trein naar mijn weten toch uitgebreider was en besefte dat mijn hotelkoffer met daarin kleding en mijn zo geliefde laptop in de trein moet zijn achtergebleven.
In mijn kleine gedachtegang zou ik gewoon even bellen met de NS en gaat de conducteur dan even op het bagagerek in de coupe kijken. Ik wist namelijk gewoon in welk treinstel hij lag. Maar helaas en geheel logisch eigenlijk ging dit niet gebeuren.
Bellen met een speciaal nummer, tot mijn opluchting heeft dit 0900 nummer een maximum tarief, tot mijn spijt is dit € 45,00, en dan kan de dienstdoende NS medewerker in het systeem kijken of er een dergelijk bagagestuk is gevonden. En dan begint een NS traject.
Na enkele dagen bellen en "Nee, helaas" leg je je erbij neer dat de koffer wellicht door een toevallige passant moet zijn meegenomen en kon ik beginnen met het afscheidsproces van mijn jarenlang als hoteltas dienstdoende trolleykoffer en zich de hierin bevindende kleding en werktuigen.

Het is gelukkig maar een klein stukje lopen naar Ahoy en een gezellige middag Cue'en kan beginnen.
Eigenlijk is het best een leuke beurs, en zoals op de meeste beurzen is het netwerken en langsfietsen bij de op de beurs aanwezige leveranciers om gewoon weer een bakkie te doen de leukste bezigheid.
Ondertussen kunnen de laatste ontwikkelingen op het vakgebied worden opgesnoven en zo ontstaat een cohesie van techniek en koffie zoals hij door de organisatoren bedoeld moet zijn.
De theatervakbeurs moest denk ik een beetje van het stoffige theaterimago af. De wereld bestaat niet meer uit theaters die volop kennis opsnuiven op de vakbeurs, maar wordt steeds meer gedreven door een jongere generatie googlende evenemententechnici die al wel weten wat er te koop is, gevoed door de digitale media.
De organisatie heeft dit ingezien een heeft geheel in de stijl van deze generatie de beurs aangepast en daar de nieuwe naam aan gehangen. Stoer, stevig, kort en krachtig; CUE2012.
Ja... ik kan er toch nog even niet aan wennen. Ik ben dan misschien die ouwe zak die de naam Vakbeurs Theatertechniek wel prettig vond en dat stoffige imago eigenlijk ook wel een beetje. Ik denk dan gelijk 'kopje koffie?'.
Maar dat betekend dan waarschijnlijk gewoon dat ik ondertussen toegetreden ben tot de volgende trede techniekgeneratie, in gewoon Nederlands; "je wordt ouder papa".
Soms moet je dingen onder ogen zien, maar zolang het leven je toe blijft lachen, maakt het ook eigenlijk allemaal niet uit.
Ik heb mijn middag CUE2012 al netwerkend, een mooi woord voor domweg koffie drinken en babbelen met mensen die je al weer een tijdje niet gezien hebt, doorgebracht en heb mij uitermate goed vermaakt.

En terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat de beurs wel eens een grote toekomst tegemoet kan gaan.
Ik ben enige tijd de mening toegedaan dat de beurzen een beetje aan impact aan het verliezen zijn door media als internet en digitale nieuwsbrieven. Maar ook juist deze media kunnen de aanzet zijn om de netwerkbijeenkomsten zoals vooral beurzen zoals deze in mijn ogen zijn, een extra impuls te geven.
Juist door die digitale media is de behoefte aan de vertegenwoordiger van de leveranciers een beetje afgenomen wat het persoonlijke contact tussen klant en leverancier doet verwateren. En dat is nu net iets wat mij als mensen mens steeds weer een beetje doet terugverlangen naar 'die goeie ouwe tijd' (opa!). En juist een beurs als deze leent zich er uitstekend voor om al babbelend onder genot van een kopje koffie de persoonlijke banden met leveranciers weer eens aan te trekken. En dan juist door de nieuwe naam, nieuwe vorm, frisse opzet zou dit wel eens de beurs van de toekomst kunnen worden.
CUE2012, vakbeurs voor Event- installatie- en entertaimenttechnologie, een hele mond vol, maar met een bak koffie heel goed weg te werken.

Dan valt er een brief op de mat, eerlijk waar, gewoon echt papier! Afzender NS klantenservice.
Mijn tas is gevonden !! en wordt voor het luttele bedrag van € 15,00 gewoon naar mijn huis gestuurd. Hevig geëmotioneerd lees ik de brief nogmaals door en besef dat dit geen grap is. Wat deze tas mee moet hebben gemaakt, daar durf ik helemaal niet over na te denken.
Enkele weken moet hij hebben rondgezworven in magazijnen met gevonden voorwerpen en is uiteindelijk door een NS medewerker die het niet meer aan kon zien onder zijn hoede genomen en heeft deze de rechtmatige eigenaar, in deze ik dus terug kunnen vinden.
Wederom lacht het leven mij toe, terwijl ik op mijn verloren gewaande laptop dit verhaaltje tik zullen er nu ook vast lezers zijn die denken, hadden ze die laptop maar nooit teruggevonden.
Haha, ik zou zeggen "Attentie Cue2013...!! "


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lieve Rob, Lieve Kitty, Lieve Stad

Een verjaardag zoals zo velen (Elfsteden roeimarathon 2023)

Sinterklaas