Januari 2012

Ik wilde een nieuwe schrijven, maar eigenlijk is deze nog we van toepassing:

En het is alweer januari.
Ik wens jullie allen, jajajaja.

Ik heb een voorstel.
We houden op met de beste wensen na 3 januari en doen niet meer aan goede voornemens.

Dat lijkt een nietszeggende opmerking, maar bedenk je dan het volgende.

Duizenden mensen hoeven zich geen zorgen te maken of ze hun goede voornemens wel gaan halen en of ze zich eraan kunnen houden.
Duizenden mensen blijven roken, waardoor niet geheel Friesland zonder werk komt te zitten.
Duizenden mensen blijven duizenden kilo's chocolade eten en als die duizenden mensen dan ook nog eerlijke chocolade eten kunnen duizenden cacao boeren hun gezinnen blijven onderhouden.
Dat scheelt duizenden euro's aan ontwikkelingshulp aan de cacaoboeren wat weer gebruikt kan worden om duizenden anderen te voorzien van vaccins en overige benodigheden.

Duizenden mensen hoeven (bijna) niet meer bang te zijn voor al die kussende collega's, buurmannen en aanhangende familieleden.
Dus duizenden mensen gaan weer met plezier in januari naar hun werk, duizenden ondernemers zijn daar erg blij mee, wat de duizenden andere werknemers ook weer blij maakt omdat de sfeer in het bedrijf zo prettig is.

maar bedenk je ook dat duizenden mensen zonder goede voornemens al het goede dat ze vanaf 1januari wilden doen nu gaan verspreiden over het gehele jaar.
En bedenk je dan dat duizenden mensen daar nog heel lang plezier van zouden kunnen hebben.

En bedenk vooral dat ik daar heel erg blij van zou worden, en met mij duizenden anderen.
Ik wilde namelijk sowieso dit jaar eens heel veel lol gaan maken.

En weet je wat ik denk,
Ik denk dat ik me dat maar eens voorneem, voor 2012.

De allerbeste wensen!

Oeps!


Location:Helderlichtsteeg,Zwolle,Nederland

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lieve Rob, Lieve Kitty, Lieve Stad

Een verjaardag zoals zo velen (Elfsteden roeimarathon 2023)

Vive La Revolution (collumn voor vakblad Stage & Theatre mei 2011)